10 Aralık 2009 Perşembe

Anahtar Kelime Aracı sonuçlarım için hangi istatistikleri görebilirim?

Anahtar Kelime Aracı, anahtar kelime sonuçlarınızla birlikte çeşitli istatistikler de sunar. Bu bilgiler, bütçeniz dahilinde nitelikli potansiyel satış sağlama olasılığı en yüksek olan anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olabilir. Aşağıda, gösterilen istatistikleri nasıl özelleştireceğinizi, her bir istatistiğin ne anlama geldiğini ve istatistiklerin yorumlanmasıyla ilgili ipuçlarını öğreneceksiniz.

İstatistik Tablosunu Özelleştirme

Anahtar Kelime Aracı sonuçlarınızda şu üç sütunun olduğunu göreceksiniz: Reklamveren Rekabeti, Yerel Arama Hacmi: [Veri Bulunan Son Ay] ve Genel Aylık Arama Hacmi. Aşağıdaki talimatları izleyerek, ek sütunlar gösterebilir ya da görünen sütunlardan herhangi birini gizleyebilirsiniz:

  1. Görüntülenecek sütunları seç açılır menüsünü tıklayın.
  2. Göstermek veya gizlemek istediğiniz bir sütun seçin. Tablo güncellendikten sonra, göstermek veya gizlemek için başka bir sütun seçebilirsiniz.
  3. Tüm sütunları görmek için Tümünü göster'i seçin.
  4. İlk başta gösterilen üç sütunu geri yüklemek için, Varsayılanları göster'i seçin.

İstatistikler Hakkında

Tablodaki her bir sütun, anahtar kelime sonuçlarıyla ilgili farklı bir istatistiği gösterir. Anahtar Kelime Aracı'na bir reklam grubunun içinden erişirseniz, belirli istatistikler, kampanyanızın ülke ve dil hedeflemesinin yanı sıra, performans geçmişinizi de etkileyecektir (bir bölgeyi veya şehri hedefliyorsanız, yalnızca ülke gösterilecektir). Bağımsız veya harici Anahtar Kelime Araçları kullanırsanız, ülke ve dil seçimleriniz bu istatistikleri etkileyecektir. Anahtar Kelime Aracı'nın farklı varyasyonları ile ilgili bilgi edinin.

Ayrıca, Anahtar Kelime Aracı'nın arama hacmi istatistikleri, Eşleme Türü açılır menüsündeki seçiminize bağlı olarak değişecektir. Geniş'i ya da Kelime Öbeği'ni seçerseniz, bu araç, anahtar kelimelerin reklamlarınızı tetikleyebilecek belirli varyasyonlarını göz önünde bulundurur. Anahtar kelime eşleme türleri ile ilgili bilgi edinin.

Aşağıda, her bir istatistik türünün açıklamasını bulabilirsiniz:

    Tahmini Reklam Konumu: Bu sütunda, Tahminleri farklı bir maksimum TBM teklifiyle hesapla alanına girdiğiniz maksimum tıklama başına maliyet (TBM) değerine bağlı olarak, her bir anahtar kelime için görünen reklamların tahmini konumu gösterilir. Bu alanı boş bırakırsanız, reklam grubu içinden kullanılan araç, reklam grubunuzun maksimum TBM'sini kullanacaktır. Bağımsız veya harici araçta bu alan boş bırakıldığında, sütun için 1-3 arası konumlar varsayılan olur.

    Anahtar Kelime Aracı'na bir reklam grubu içinden erişirseniz, reklam konumu tahminleri, performans geçmişinizi ve kampanyanızın ülke ve dil hedeflemesini etkileyecektir. Seçtiğiniz ülke ve dil, bağımsız ve harici araçlardaki tahminleri etkileyecektir.

    Tahmini Ort. TBM: Bu sütunda, Tahminleri farklı bir maksimum TBM teklifiyle hesapla alanına girdiğiniz maksimum TBM değerine bağlı olarak, her bir anahtar kelime için tahmini ortalama tıklama başına maliyet (TBM) gösterilir. Bu alanı boş bırakırsanız, reklam grubu içinden kullanılan araç, reklam grubunuzun maksimum TBM'sini kullanacaktır. Bağımsız veya harici araçlarda bu alan boş bırakıldığında, sütun için 1-3 arası reklam konumlarının ortalama TBM'leri varsayılan olur.

    Anahtar Kelime Aracı'na bir reklam grubu içinden erişirseniz, ortalama TBM tahminleri, performans geçmişinizi ve kampanyanızın ülke ve dil hedeflemesini etkileyecektir. Seçtiğiniz ülke ve dil, bağımsız ve harici araçlardaki tahminleri etkileyecektir.

    Reklamveren Rekabeti: Bu sütunda, Google üzerindeki tüm anahtar kelimelerle alakalı her bir anahtar kelime için dünyanın dört bir yanından teklif veren reklamverenlerin sayısı gösterilir. Gölgeli çubuk, belirli bir anahtar kelime için reklam yerleşiminin rekabet gücünü belirlemenize yardımcı olacak şekilde, düşükten yükseğe doğru, miktarla ilgili bir genel kılavuz sunar.

    Yerel Arama Hacmi: [Veri Bulunan Son Ay]: Bu sütunda, her bir anahtar kelimeyle eşleşen arama sorgularının yaklaşık sayısı gösterilmektedir. Bu istatistik, elimizde veri bulunan en son ayda Google ve arama ağında yapılan aramalar için geçerlidir. Eşleme Türü açılır menüsündeki seçiminizin yanı sıra, hedeflediğiniz ülkeye ve dile özgüdür. Belirli bir anahtar kelime için elimizde yeterli veri yoksa, yeterli veri yok ifadesini görürsünüz. Anahtar Kelime Aracı'nın arama hacmi istatistikleri ile ilgili daha fazla bilgi edinin.

    Genel Aylık Arama Hacmi: Bu sütunda, her bir anahtar kelimeyle eşleşen arama sorgularının yaklaşık aylık ortalama sayısı gösterilmektedir. Bu istatistik, en son 12 aylık dönemde Google ve arama ağında yapılan aramalar için geçerlidir. Tüm ülkeler ve dillerdeki trafiği kapsar ancak, Eşleme Türü açılır menüsündeki seçiminize özgüdür. Belirli bir anahtar kelime için elimizde yeterli veri yoksa, yeterli veri yok ifadesini görürsünüz. Anahtar Kelime Aracı'nın arama hacmi istatistikleri ile ilgili daha fazla bilgi edinin.

    Arama Hacmi Eğilimleri: Bu sütunda, son on iki aylık dönemde her anahtar kelime için Google arama hacmindeki dalgalanmalar gösterilir. Grafikteki her bir çubuk 12 aylık dönem için anahtar kelimenin genel performansıyla ilişkilidir. Bu istatistik, Eşleme Türü açılır menüsündeki seçiminizin yanı sıra, hedeflediğiniz ülkeye ve dile özgüdür. Hedeflediğiniz ülke ve dil için elimizde yeterli veri yoksa, veri yok ifadesini görürsünüz.

    En Yüksek Hacmin Meydana Geldiği Zaman: Bu sütunda, hedeflediğiniz ülke ve dile özel olarak, son 12 aylık dönem içinde her bir anahtar kelimenin en yüksek Google arama hacmini aldığı ay gösterilir. Hedeflediğiniz ülke ve dil için elimizde yeterli veri yoksa, veri yok ifadesini görürsünüz.

İpuçları

Anahtar Kelime Aracı istatistiklerinden yararlanmak için kullanabileceğiniz bazı ipuçları şunlardır:

  • Anahtar kelime seçimi, niceliğe göre değil, niteliğe göre yapılmalıdır; anahtar kelimelerin alaka düzeyi ne kadar yüksek olursa, daha iyi sonuçlar elde etme olasılığınız o kadar artar. Arama hacmi veya reklamveren rekabeti yüksek olan anahtar kelimelerin, her zaman için daha nitelikli potansiyel satış sağlamayacağını unutmayın.
  • Anahtar kelime sonuçlarınızı ve ilgili istatistikleri, anahtar kelime tablosunun altında görünen "metin", ".csv (excel için)" veya ".csv" seçeneğini tıklayarak indirebilirsiniz. Reklamveren Rekabeti ve Arama Hacmi Eğilimleri sütunlarında 0 ile 1 arasında sayılar gösterilecektir ve bu sayılar, Anahtar Kelime Aracı'nda gösterilen gölgeli çubuklarla ilişkilidir. Örneğin, 0,8 değeri, 4/5 oranında gölgelenmiş bir çubuğa karşılık gelir. Arama Hacmi Eğilimleri bilgileri, her ay için bir tane olacak şekilde, 12 sütuna ayrılacaktır.
  • Anahtar kelime sonuçlarınızı belirli bir istatistik için azalan düzende sıralamak için, istatistiğin sütun başlığını tıklayın. Sonuçlarınızı artan düzende sıralamak için başlığı yeniden tıklayın.
  • Anahtar Kelime Aracı'nın kullanımıyla ilgili ayrıntılı talimatları inceleyin.

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed

Yorum Gönder



 

Google AdWords: Anahtar Kelime Aracı -Keyword Tool Copyright © 2009 Premium Blogger Dashboard Designed by SAER