10 Aralık 2009 Perşembe

Anahtar Kelime Aracı'nı nasıl kullanırım?

Anahtar Kelime Aracı, basit bir arayüzden kapsamlı ve alakalı anahtar kelime listeleri oluşturmanıza olanak verir. Anahtar kelime fikirleri oluşturabilir, mevcut ve yeni anahtar kelimeler için trafik tahminlerini inceleyebilir ve anahtar kelimeleri doğrudan reklam gruplarınıza ekleyebilirsiniz.

Anahtar Kelime Aracı'na reklam gruplarınızın birinden nasıl erişeceğiniz aşağıda açıklanmaktadır:

  1. https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
  2. Kampanyalar sekmesinde, anahtar kelimeler eklemek istediğiniz kampanya ve reklam grubunu tıklayın.

  3. Anahtar kelime tablosunun yukarısındaki +Anahtar kelime ekleyi tıklayın.

  4. Otomatik olarak teklif edilen anahtar kelimeleri hemen orada ekleyebilirsiniz. Aracın tam sürümüne erişmek için, Anahtar Kelime Aracı bağlantısını tıklayın.

  5. "Anahtar kelime fikirlerini nasıl oluşturmak istersiniz?" etiketli sütunda, Açıklayıcı kelimeler veya kelime öbekleri, Web sitesi içeriği ya da Mevcut anahtar kelime etiketli seçenekleri kullanın. Çalışmanızı kaybetmeden seçenekler arasında geçiş yapabilirsiniz. Bu seçeneklerin her birinin nasıl kullanıldığına ilişkin ayrıntılı talimatları aşağıda görebilirsiniz.

  6. Her grubun istatistikler tablosundaki sütunlarını Görüntülenecek sütunları seç açılır menüsünü kullanarak gösterebilir veya gizleyebilirsiniz.

    • Göstermek veya gizlemek istediğiniz bir sütun seçin. Tablo güncellendikten sonra, göstermek veya gizlemek için başka bir sütun seçebilirsiniz.
    • Tüm sütunları görmek için Tümünü göster'i seçin.
    • Başlangıçta gösterilen şu üç sütunu geri yüklemek için Varsayılanları göster'i seçin: Reklamveren Rekabeti, Son Ayın Arama Hacmi ve Ort. Arama Hacmi.
  7. Tahmini Reklam Konumu veya Tahmini Ort. TBM sütunlarını gösterirseniz, Tahminleri farklı bir maksimum TBM teklifiyle hesapla etiketli bir alan görüntülenir. Bu alanı boş bırakırsanız, bu iki sütundaki tahminler, reklamlarınızın bir Google arama sonucu sayfasında birinci, ikinci veya üçüncü konuma yerleşmesini sağlayabilecek maksimum tıklama başına maliyet (TBM) teklifine dayanır. Tahminlerin nasıl değiştiğini görmek için farklı bir maksimum TBM girip, Yeniden hesapla'yı tıklayın.

  8. Gölgeli kutuda anahtar kelime listenizi oluşturun.

    • Eşleme Türü: Tüm anahtar kelime sonuçlarınız için answer.py?answer=6100eşleme türünüEşleme Türü sütunundaki açılır menüyü kullanın. Anahtar kelimeler varsayılan olarak geniş eşlemelidir.

    • Ekle: Belirli bir anahtar kelimeyi gölgeli kutudaki anahtar kelime listesine taşımak için, o anahtar kelimenin yanındaki Ekle'yi tıklayın. Anahtar kelime geniş eşleme olarak eklenir. Anahtar kelimeyi sıralı, tam veya negatif eşleme olarak eklemek isterseniz, Ekle'nin yanındaki açılır menüden tercih ettiğiniz eşleme türünü seçin. Zaten reklam grubunuzda olan anahtar kelimeler Reklam grubunda olarak işaretlenir ve bunları anahtar kelime listenize taşıyamazsınız. (Önemli: Hesabınızdaki anahtar kelimeler, Anahtar Kelime Aracı'na Araçlar menüsünden veya harici URL'den erişmeniz durumunda işaretlenmez. Araca bu yollardan birini izleyerek erişirseniz, anahtar kelimeleri daha önce bulundukları bir reklam grubuna eklememeye dikkat edin. Bunu yaparsanız, anahtar kelimelerin hedef URL'lerinin ve tıklama başına maliyet (TBM) tekliflerinin geçersiz kalmasına yol açarsınız.)

    • Tümünü ekle: Tüm anahtar kelime sonuçlarını gölgeli kutuya eklemek için tablonun alt tarafındaki bu bağlantıyı tıklayın. Reklam grubunuza yalnızca hedeflenmiş anahtar kelimeler eklemek istediğinizi unutmayın. Anahtar Kelime Aracı'nın, size ürününüzle veya hizmetinizle yakından alakalı olmayan uzun bir anahtar kelime listesi sunması durumunda, büyük olasılıkla Tümünü ekle seçeneğini tıklamamayı tercih edersiniz. Bunun yerine, yukarıdaki talimatları izleyerek anahtar kelimeleri tek tek ekleyebilirsiniz.

    • Kaldır/Tümünü kaldır: Artık reklam grubunuzda bulunmasını istemediğiniz anahtar kelimeleri çıkarmak için gölgeli kutuda ilgili anahtar kelimelerin yanındaki Kaldır'ı tıklayın. Bunun yerine, seçili tüm anahtar kelimeleri reklam grubunuzdan silmek için Tümünü kaldır'ı da tıklayabilirsiniz.

    • Bir alanı genişletmek ve aklınıza gelen başka anahtar kelimeleri eklemek için Kendi anahtar kelimelerinizi ekleyin'i tıklayın. İşlemi tamamladığınızda Listeye Ekle'yi tıklayın.

    • Reklam grubunuz için seçtiğiniz anahtar kelimelere dayanarak başka anahtar kelime fikirleri üretmek üzere Daha fazla alakalı anahtar kelime alın'ı tıklayın. Bu özellik, orijinal Anahtar Kelime Aracı sonuçlarınızı hassaslaştırmak için kullanışlı bir yoldur.

  9. Şu seçeneklerden birini tıklayarak anahtar kelimeleri indirin: "metin", ".csv (excel için)" veya ".csv". .csv dosyalarını açmak için bir e-tablo programına ihtiyacınız olacaktır.

  10. Açılır menüden anahtar kelimelerinizi kaydetmek istediğiniz kampanyayı ve reklam grubunu seçin.

  11. Oluşturduğunuz anahtar kelime listesine ilişkin trafik tahminlerini görmek için Arama Trafiğini Tahmin Et'i tıklayın. (Bu adım, Anahtar Kelime Aracı'ndan çıkmanıza neden olur. Anahtar kelime listenizi oluşturma işlemi bitene kadar Arama Trafiğini Tahmin Et'i tıklamamanızı öneririz.)

    • Artık anahtar kelime listesinde bulunmasını istemediğiniz anahtar kelimelerin yanındaki sil'i tıklayın.
    • Anahtar kelime listenizden memnun kaldığınızda, sayfanın altındaki Değişiklikleri Kaydet'i tıklayın.
    • İptal'i tıklarsanız, yeni anahtar kelimeleriniz kaybolur.
  12. Arama Trafiğini Tahmin Et sayfasına gitmediyseniz, gölgeli kutudaki Reklam Grubuna Kaydet'i tıklayarak anahtar kelimelerinizi kaydedin.

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed

Yorum Gönder



 

Google AdWords: Anahtar Kelime Aracı -Keyword Tool Copyright © 2009 Premium Blogger Dashboard Designed by SAER