10 Aralık 2009 Perşembe

Hesabımın gösterim istatistikleri, neden Anahtar Kelime Aracı'nın arama hacmi verileriyle eşleşmiyor?

Anahtar Kelime Aracı'nın Yerel Arama Hacmi [Veri Bulunan Son Ay] ve Genel Aylık Arama Hacmi sütunları, Google'a ve arama ağına girilen arama sorgularından anahtar kelimelerinizle eşleşenlerin yaklaşık sayısını gösterir. Hesap istatistiklerinizse, reklamınızın belirli bir anahtar kelime için kaç kez göründüğünü gösterir. Bu rakamların eşleşmesi için, kampanya günlük bütçenizin, anahtar kelimenizin mümkün olan tüm gösterimleri almasına yetecek kadar yüksek tutarda olması (yani, kampanyanızın günlük bütçesinin, günlük harcama tutarını sürekli olarak aşması) gerekir.

Bütçe kısıtlamalarına ek olarak, hesabınızdaki istatistiklerle, Anahtar Kelime Aracı'ndaki istatistiklerin farklı olmasına yol açabilecek başka nedenler de vardır:

  • Google Ağı: Anahtar Kelime Aracı'nın istatistikleri, Google ve arama ağındaki arama hacmini gösterir. Hesabınızdaki anahtar kelime düzeyi istatistikleriyse, Google, arama ağı ve içerik ağını kapsar. Kampanyanız, arama ağı kapsamı dışındaysa veya içerik ağı kapsamındaysa, hesabınızdaki ve Anahtar Kelime Aracı'ndaki istatistikler eşleşmez.
  • Web trafiğindeki dalgalanmalar: Web trafiği, mevsime, güncel olaylara ve daha başka çeşitli etkenlere göre farklılık gösterebilir. Bu nedenle, anahtar kelimelerinizin aldığı arama hacmi miktarı da sürekli dalgalanır.
  • Yer ve dil hedefleme: Anahtar kelimeniz için gerçekleşebilecek gösterim sayısı, kampanyanızın yer ve dil hedefleme ayarlarına bağlı olarak değişir. Örneğin, tüm ülkeleri ve bölgeleri hedefleyen bir kampanya, yalnızca tek bir ülkeyi hedefleyen bir kampanyadan çok daha fazla gösterim alabilir. Alaka düzeyi en yüksek arama hacmi istatistikleri için, Anahtar Kelime Aracı'nı reklam grubunuzun içinden kullanın. Bu durumda aracın Yerel Arama Hacmi sütunu, otomatik olarak kampanyanızın hedefleme seçimlerine dayalı sonuçlar verir. Alternatif olarak, bağımsız veya harici Anahtar Kelime Aracı'nı kullanabilir ve açılır menülerden ilgili ülke ve dil hedeflemesini de seçebilirsiniz.
  • Tarih aralığı: Hesap istatistiklerinizi Anahtar Kelime Aracı'nın istatistikleriyle karşılaştırırken, hesabınızın tarih aralığının doğru takvim ayını kapsadığından emin olun. Bu şekilde, hesabınızla, Yerel Arama Hacmi [Veri Bulunan Son Ay] sütunu eşleşir. Genel Aylık Arama Hacmi sütununda, son 12 aylık döneme ilişkin aylık ortalama arama hacmi gösterildiğini unutmayın.
  • Eşleme türü: Anahtar Kelime Aracı sonuçlarınızdaki Eşleme Türü sütununda doğru seçimi yaptığınızdan emin olun. Geniş'i ya da Kelime Öbeği'ni seçerseniz, bu araç, anahtar kelimelerin reklamlarınızı tetikleyebilecek belirli varyasyonlarını göz önünde bulundurur. Ancak, bu varyasyonlar reklamınızı tetiklemeyebilir; aksine, reklamlarınız, aracın göz önünde bulundurmadığı başka varyasyonlar tarafından tetiklenebilir. Ayrıca, sonuçlarınızda benzer geniş veya sıralı eşlemeli anahtar kelimeler varsa, arama hacmi istatistikleri, örtüşen anahtar kelime varyasyonlarında etkili olabilir. Tüm bunlar, aracınızdaki rakamlarla, hesabınızdakilerin birbirinden farklı olmasına yol açabilir. Anahtar kelime eşleme türleri ile ilgili bilgi edinin.
  • Yinelenen anahtar kelimeler: Aynı anahtar kelime, hesabınızda birden fazla görünüyorsa, o anahtar kelimeye bağlı olarak gerçekleşen toplam gösterim sayısı, o kelimenin her bir örneği arasında paylaştırılır.
  • Reklam konumu: Anahtar Kelime Aracı arama hacmi istatistiği, belirli bir terim için yapılan arama sayısını ve kullanıcıların o terime ait arama sonuçlarının bir sonraki sayfasını kaç kez tıkladığını gösterir. Bu nedenle, sonraki arama sonucu sayfalarının da birçok kez tıklanmasını sağlayan bir terimin arama hacmi istatistiği, o terimin hesabınızda anahtar kelime olarak ürettiği gösterim sayısıyla bağlantılı olarak daha yüksek olacaktır. Belirli bir anahtar kelimenin reklam konumu düşük olursa, o terimin gösterim sayısı da, arama hacmi istatistikleriyle kıyaslandığında düşük olacaktır. Anahtar kelimenizin reklam konumunu, hesabınızın Ort. Konum sütununda görebilirsiniz.

Anahtar Kelime Aracı istatistikleri ile ilgili daha fazla bilgi edinin.

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed

Yorum Gönder



 

Google AdWords: Anahtar Kelime Aracı -Keyword Tool Copyright © 2009 Premium Blogger Dashboard Designed by SAER